2015. október 27., kedd

Megint gazdagabb lettem!

Mint a Batsányi-Cserhát Művész Kör tagja az őszi pályázatra én is készültem.
A Gálán, egyéb elfoglaltság miatt nem vettem részt. Így nem tudtam, kaptam e valami elismerést, vagy csak tapasztalatot gyűjtöttem az előttem álló időszakra.
Örömömre a posta ma kézbesítette a művész kör által kiadott Délibáb őszi számát benne az Oklevelemet,  amelynek nagyon örültem.
Mielőtt megmutatnám, szeretném ha Ti kedves barátaim, akik néha ide látogattok látnátok a pályázati munkámat.A szűkebb baráti köröm tudja, ez a nyár nem igazán az én nyaram, de tudom, hogy a korral szemben ami a mai emberek zömét fenyegeti -s engem is elkapott - én kerülök ki győztesen!
Tehát a megadott lehetőségek közül én Tanner Ilonát - azaz Török Sophe-t választottam. 
Ő, Szabó Lőrinc menyasszonya volt, majd Babits Mihály felesége lett. Hármójukat festettem meg A/4-es méretben, tussal.
De, hogy ne csak a képet küldjem el, kitaláltam-írok mellé egy fiktív levelet:

Kedves Barátom!
Szeretettel gondolok rád, remélem jó egészségnek örvendsz?
Abban is bízom, hogy szeretett édesanyád és társa elvesztését lélekben már feldolgoztad, bár egy szülő elvesztése örök fájdalom, amiről csak torokszorítva lehet beszélni.
Éppen ez okból, figyelemelterelés végett engedd meg, hogy meséljek valamit.
Legkisebbik gyermekem a minap a Külügyminisztériumban kapott állást, aminek igen megörvendtünk.
Ott a hivatalnokok között az egyik alkalmazott hölgy igen nagy színpátiát tanúsít iránta. Összebarátkoztak.Ilona, mert így hívják a hölgyet - Tanner Ilona kassaújfalui katolikus család gyermeke,aki itt a fővárosban tanult. S mint kiderült, Ő is verseket ír akár csak leányom.
A minap gyermekemmel meghívattam Őt egy uzsonnára, hogy lássam és én is tapasztaljam Karolám iránti szívélyes tiszta barátságát.
Nagyon kellemes benyomást tett rám kedvessége, pár versét elszavalta, ami kicsit idegenül hatott rám, de a leányok csacsogás és vidám beszélgetése megnyugtatott.
Zongoráztak kicsit, majd leányom a rajzaimat tartalmazó mappát vette elő, s kibontva csepp dicsekedéssel mesélte, hogy az Ő mamája bizony rajzolgat, festeget.
Ilonának tetszettek képeim, s megkért, ha  hoz nekem képet vőlegényéről, Szabó Lőrincről, akinek csodálja gyorsíró képességét és nyelvtehetségét. Valamint a csodált költő Babits Mihály, a lángolószemű  költő egy képét na és  a saját fényképét készítsek róluk egy hármast.
Oly kedvesen kérlelt, hogy nem tudtam neki ellenállni, s megígértem megpróbálom elkészíteni.
Drága barátom arra kérlek nézd már meg  festő barátaiddal a tanulmányomat, valamint elküldöm azokat a képeimet is melyekből válogatni lehetne az általad vezetett társaság őszi magazinjába.
Megköszönöm türelmedet, további jó egészséget kívánok Szekérné szül: Lados Anna Gizella
/Ui. Az Ilona barátaival a pályázatra megy  :)  /

" Ilona barátaival "








Az oklevelem:




Természetesen nagy megtiszteltetés számomra , hogy a folyóiratban 3 általam készített kép is helyet kapott. Feltenni nem tudtam, de majd mutatom.







2 megjegyzés:

  1. Drága Testvérem! Gratulálok a munkádhoz,az Oklevélhez és ahhoz hogy ilyen tehetséges vagy.Nagyon büszke rád az egész család és szerintem azok is akik ismerhetnek téged.Mivel a sors sok fájdalmas hosszan tartó betegséggel próbál uralkodni feletted, Te akkor is erős maradsz és nyafogás helyett tartalmassá teszed a napjaidat.Mivel része vagyok az életednek,elfogultsággal vádolhatnak.De engem a negatív vélemények soha nem érdekeltek.Én tudom, hogy a kerted maga az Éden. A kézimunkáid (szövés,horgolás,hímezés) csodálatosak. Életed során az saját kezűleg varrt ruháidat már csak mint "tortán a dísz-t" említem. Tudom,hogy a jelenleg rád váró betegségnek is fityiszt fogsz mutatni.Köszönöm az életnek,hogy vagy nekem! Szerető testvéred! én

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedvességed, szereteted, s jó sorsomnak, hogy van nekem testvérem.
      Azok az emberek akik haragot tartanak szűkebb, vagy tágabb rokonaikkal, nem tudják mennyi szeretettől esnek el a " haragszomrád" miatt.
      Ki szeretném kiáltani a világba......Emberek, ébredjetek fel, a testvérek szeretete 1000 X többet ér minden másnál, főleg a rivalizálásnál.
      Köszönöm, hogy Vagy nekem kishúgom.

      Törlés